Můj milý deníčku ...

8. června 2012 v 22:55 | Micha |  Deník a postřehy ze života
Tohle jsem ještě nikdy neudělala. Tedy to, abych šla na blog se vyzpovídat z nějakých mých osobních záležitostí. Následující řádky jsou tedy odrazem jedné části života. Toto berte jako varování. Dál číst nemusíte.

Vybírá si člověk přátele, nebo si oni vybírají jeho?
Seděla vzadu ve třídě a nikdo se s ní nechtěl bavit. Pokud ano, byla to směs ironie a nadsázek. Parta, o které ještě nedávno mohla říct, že tam patří, se jí tak nějak zřekla. Udělala spoustu chyb, které jí nehodlali odpustit. A ačkoliv je to dva roky zpět, spousta z nich jí stále neodpustila.
Mně její chyby nepřišly až tak zásadní ... a bylo mi jí trochu líto. Její život se seběhl tak nějak smolně, že nevěděla jak dál. Mimo jiné přišly sebevražedné sklony. Tenkrát jsem věděla, že ji v tom nemůžu nechat. A tak jsme se staly kamarádkami.
Některé věci jí někdy nedocházely, takže jsem musela ve svém životě ne jednou za jejím zbrklým chováním zametat stopy. Někdy mě to rozčilovalo, jindy mrzelo, ale zůstávala jsem její kamarádkou, protože jsem se bála, co by se stalo, kdybych nebyla.
Protože jsem se jí začala i svěřovat, přineslo to řadu úskalí. Pro ni jsem byla nejlepší kamarádka, tak jsem neměla důvod jí časem nevěřit. Ale byla to chyba.
Už tenkrát mě lidé říkali, že nechápou, proč se s ní vůbec bavím, nejlepší kamarádka se mě snažila varovat. (Tímto se jí omlouvám, že jsem ji neposlechla.) Ale já asi něco přehlédla. Teď mi každý s chutí může říci, že mi to říkal. A ne že by toho v posledním půl roce nevyužili.
Její hysterické scény jsem brala asi na lehkou váhu. Když jsem se snažila převést na vtip něco, co nemohla pochopit, urážela se.
To vyvrcholilo dnešní večer. Ačkoliv neznala okolnosti ... a byly jí očividně jedno, pochopila si vše po svém a smrtelně se urazila. Asi bych se jí to snažila vysvětlit, ale sprostými slovy mě přátelé nebudou urážet. Při sprostém slovu směřovaném na moji osobu letěla z přátel na fb (u mě je to totiž už něco). To co napsala po tom, to mi však ukázalo její tvář. Řekla mi o jedné věci, co udělala. A kvůli té věci už nemám potřebu napravovat nějaké pochybné přátelství mezi námi. Udělala tu nejhorší věc, co vám kamarádka může udělat a ještě mi ji škodolibě vmetla "do tváře" s cílem mě zranit.
Tak si říkám, mám já zapotřebí mít takové přátele? Nemám. Mám tu spoustu jiných, kterým na mně záleží. Kteří mě nechtějí zranit. Kteří tu budou pro mě.
A proč to píšu sem? Nejsem vlastníkem deníčku a nenapadlo mě, jak jinak to ze sebe dostat. Dotyčná si to možná přečte, možná ne. Je mi to jedno. Je mi to jedno, jako už mi bude vždycky ona.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Syrion Syrion | Web | 8. června 2012 v 23:09 | Reagovat

"kvůli té věci"... promiň, ale neznáš okolnosti

2 Syrion Syrion | Web | 8. června 2012 v 23:14 | Reagovat

...které jsem ti ochotná vysvětlit/popsat, pokud máš zájem; btw přesně takovejhle článek jsem čekala

3 Irwain Nornossa Irwain Nornossa | E-mail | Web | 8. června 2012 v 23:20 | Reagovat

Ale tak jo, od toho blog je. :-) I když v případě veřejného bych měl možná trochu strach, ale stejně.
Přátelství a přátelé…taky jsem musel spoustu věcí v tomhle ohledu přehodnotit. Ale buď ráda, že máš někoho dalšího, někteří takové štěstí nemají.

4 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 8. června 2012 v 23:24 | Reagovat

Nejhorší na životě je to, že čím více stárneš, tak máš přátel méně...Zvlášť ty, které opravdu můžeš pokladát za opravdové přátele...

5 Irwain Nornossa Irwain Nornossa | E-mail | Web | 8. června 2012 v 23:37 | Reagovat

[4]: Wow. Tak to se divim, že už nejsem v mínusu.

6 pavel pavel | Web | 8. června 2012 v 23:54 | Reagovat

Taky jsem jsem zjistil, že člověk nemůže úplně věřit nikomu.

7 Míša Míša | E-mail | Web | 9. června 2012 v 11:33 | Reagovat

[2]: Tady jde v první řadě o to, že jsi mi to šla říct jen s úmyslem mi ublížit. V tu chvíli jsi nevěděla jak mě zranit, tak jsi předpokládala, že když mi řekneš tohle, bude to pro tu příležitost ideální. Svědčí o tom i následující zpráva: "Tak jak ti je :D" Tohle mi mezi přáteli nepřijde normální.

[3]: Já vím :)

[4]: V tom případě byl ten můj začátek trošku obrácený.

[6]: Tak tak.

8 Syrion Syrion | 9. června 2012 v 11:53 | Reagovat

[7]: Dobře víš, že mě vytočí, když se o sobě na internetu dočtu takový věci, jaký se tam dočtu. Ty víš, o co jde, a přijde ti to úsměvný, ale já ne, nevím, co o mně kde vykládáš a automaticky čekám to nejhorší. Pokud jde o "tu věc", to jsem ti chtěla říct už dávno, ani nevíš, jak hrozně mi bylo, že se to stalo. A taky vím, že máš na to se přes to přenýst. Už jednou jsem takhle ztratila kamarádku kvůli chlapovi, akorát jsem byla v tvý "pozici", a věř mi, že to bylo celý zbytečný a s odstupem let hlavně NEDŮLEŽITÝ.
A laskavě mi zvedej telefon, nechci to řešit na internetu :P

9 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 12:01 | Reagovat

[7]: Vítej do reality...

Jednou někdo z mé vzdálenější rodiny řekl...mám přátele všechny a současně nikoho...z toho je jasné, že člověk nemůže brát své přátele takzvaně "na život a na smrt"...tedy je musí brát takzvaně "s rezervou".  

Jak jde čas dopředu, člověk stále více poznává, že skuteční přátelé v podstatě téměř nejsou. Podobně jako v případě pravé Lásky, která také téměř neexistuje. Tento i druhý případ se pozná především podle toho jakým způsobem se kamarád zachová když ten druhý potřebuje pomoci. Mnozí lidé to řeší špatně jako například "dají ruce od toho pryč aby náhodou nevypadali před ostatními o to hůře" nebo "naopak se otočí proti tomu kamarádovi a přidají se k té většině" (a jiná řešení která jsou špatně samozřejmě)...někdy to bývá jen na základě nedorozumění protože pomluvy či polopravdy na tomto světě vítězí (ne pravda - to je ověřená skutečnost) přestože jsou vyjimky.

10 Míša Míša | E-mail | Web | 9. června 2012 v 12:41 | Reagovat

[8]: Děláš, jako bych o Tobě psala na internetu. Teda, teď už jo. Vůbec jsi nevěděla, co jsem jí řekla, nebo pokud jsem jí něco řekla. A nevím, že Ti přijde nenormální se o kamarádech někde s někým v hovoru zmínit. Normální člověk by se mě zeptal, jestli jsem někomu něco řekla, nesnažil se mě hned zničit.
Ano, od té doby, co žiju jinak, mám na to se povznést nade vše. Nade vše, kromě toho, když mi ubližují blízcí.

[9]: Máš pravdu. Pro jednou s Tebou zase souhlasím :)

11 ... ... | 9. června 2012 v 13:12 | Reagovat

[9]: [10]: Záleží na osobě, hlavně jak chce spoléhat na ostatní a jak je naivní. Skuteční přátelé existují, mám jich nejméně deset. Za každého z nich bych dal ruku do ohně a podle těžkých průserů, co jsme spolu žehlili je to vzájemné. Takovou důvěru si člověk vypěstuje za dlouhý čas a je zkoušená, těžce. Člověk si musí vybrat správně, komu věřit a komu ne. Jestli přátelství začne na základě lítosti - nevím, ale dle mého to dobrý start to není. Nejhorší je, že si na základě jedné zkušenosti uděláte celou představu - jak to tady někdo psal? "člověk nemůže úplně věřit nikomu"? To by byl hodně smutný život... Ale zas na druhou stranu nesmí věřit každému.

12 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 13:21 | Reagovat

[11]: a...to se v tvém případě velice divím...podle tvé temné minulosti (abych tak řekl).

Ono je spíše otázka...zda si to nevymýšlíš. A to že to říkáš, to neznamená vůbec nic.

13 ... ... | 9. června 2012 v 13:29 | Reagovat

[12]: Lukášku, kdybych si to vymýšlel, tak to podstatně opepřím...
Hlavně ty, mě vůbec neznáš - znáš mé vyjadřování, které je založeno na mém postoji vůči tobě, znáš velkou část mé historie, ale neznáš tu podstatnou i když sem se ti snažil pomoci na základě mých zkušeností. Stejně jako neznám já tebe, jen kalkuluju s tvými názory a stylem vyjadřování a tím, co jsi o sobě i mimoděk napsal.

14 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 13:43 | Reagovat

[13]: opakuji...to že něco říkáš, neznamená nic. Doslova. A už jen to jak mě oslovuješ ukazuje že jsem ťal do živého :) )

15 ... ... | 9. června 2012 v 13:51 | Reagovat

[14]: Ano, Lukášku, nazval jsi mě lhářem a to mě vždycky naštve - ostatně toho jsi si určitě všiml. Normálně je jasné, kdo z nás dvou nemluví z cesty, ale teď je to nedoložitelné - poprvé by ti to mohlo projít.

16 Míša Míša | E-mail | Web | 9. června 2012 v 14:02 | Reagovat

[11]: Téměř nejsou, ne že nejsou vůbec.Ale ano, měl by to být dlouhý proces zkoušek a člověk si musí vybrat správně.

17 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:05 | Reagovat

[15]: tak to jsem rád :) )

[16]: to "vybrat správně" je cesta na dlouhý čas. NO jo no ... už je to tak. :-)

18 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:13 | Reagovat

[15]: jo a to - říkáš "normálně je jasné, kdo z nás dvou nemluví z cesty"...můžeš to říct přímo hele...všem je jasné že myslíš mě (ten kdo mluví zcesty) - to platí už od roku 2008 přibližně...od první chvíle kdys mě poznal (už v té době kdys zjistil že dělám magii a tos nebyl schopný ani po několika letech rozdýchat (očividně)...jenže časy se mění a já jsem ti nakonec vděčný za to že mě doprovázíš na internetu (ale upřímně - když se na to tak dívám zpětně).

19 ... ... | 9. června 2012 v 14:15 | Reagovat

[16]: Já myslím, že pro každého je jich dost - je jen na dotyčném, kolika se otevře, kolik jich zvládne.

20 ... ... | 9. června 2012 v 14:17 | Reagovat

[18]: Měl tento komentář nějaký smysl? Nějaký přínos? Ňuf?

21 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:20 | Reagovat

[20]: ale ano...nejenže měl smysl ale stále má. Naopak právě tvůj komentář nemá smysl. Pravda je žes osobně ty mi hodně pomohl. A to je svatá pravda (doslova).

22 ... ... | 9. června 2012 v 14:29 | Reagovat

[21]: Myslel jsem z hlediska této diskuse - to že ti ubližovali (Fňuk!) a to jaký si borec, že si to ustál (Yay!) - má to přínos k tomu, že jsou dobré kamarádky v neshodě?

23 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:33 | Reagovat

[22]: ale ano...má to souvislost s touto diskuzí, ano. Já to tady říkám, tak jako bysme se viděli z očí do očí. Prostě normálně pohodově. Vo hovno de. A když se dívám na tvou minulost tak už dávno nefňukám...naopak si říkám, je dobře žes byl takový jaký jsi byl a vlastně stále jsi...je to tak no - pomohl jsi mi z hlediska magie. Paradoxem na tom je, že ty jako materialista si pomohl mě jako studentovi magie (to je dobrý no).

24 ... ... | 9. června 2012 v 14:36 | Reagovat

*facepalm*

25 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:41 | Reagovat

[24]: došla slova co hele ? ;-)  já vím no...

26 Syrion Syrion | Web | 9. června 2012 v 14:44 | Reagovat
27 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 14:50 | Reagovat

[26]: Co ty jsi vlastně zač ? Díval jsem se na tvoje stránky a zdá se že máme hodně společného.

28 Syrion Syrion | Web | 9. června 2012 v 15:05 | Reagovat

[27]: Jsem Míšina dobrá kamarádka. Snad.

29 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 15:11 | Reagovat

[28]: No já nevím no...ale podle toho co je vidět výše, tak si některé věci ještě budete muset vyříkat holčiny. Nicméně vy jste svými "problémy" mi připomněly minulost... jak jsem měl problémy s chlapcem vydávajícím se pod přezdívkou "...". Takže dobrej článek Michaelo.

30 ... ... | 9. června 2012 v 15:14 | Reagovat

*facepalm^2* Problém evokuje problém, stejně jako jablko evokuje hrušku - je to ovoce...
Jinak viz. předchozí článek...

31 Syrion Syrion | Web | 9. června 2012 v 15:21 | Reagovat

[29]: No to už máme snad za sebou, a jak tvrdil "...", přátelství je stmeleno mnoha těžkými zkouškami, a tohle je jedna z nich. Já už bych toto téma tedy nerozebírala, když dovolíte:) a Míša se mnou bude určitě souhlasit.

32 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 15:27 | Reagovat

[31]: to nepochybně...

[30]: copak ještě ti ta hra nestačila ? ;-)

33 ... ... | 9. června 2012 v 15:31 | Reagovat

[32]: Co jsi na tom nepochopil? Jestli chceš tlachat o kravinách, tak pojď ke mě, tam si můžeš brečet do aleluja a já ti budu odpovídat, ale tady se to nehodí, píšeme si tady jak dva trotlové o kravinách pod osobním článkem. Takže ještě jednou - piš ke mě!

34 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 15:33 | Reagovat

[33]: kdes došel na to, že mě zajímáš ?

35 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 9. června 2012 v 16:56 | Reagovat

Bouřlivá diskuze :)
Abych taky trošku přispěla -  hádání patří k životu i ten smutek potom. Jenom ho nesmí být hodně. "vážit si věcí to ano, ale být na nich závislí to ne" :)
A to, kolik chce člověk mít přátel a jakých, záleží na něm.

36 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 17:21 | Reagovat

[35]: že sem si nevšim nějaké bouřlivé diskuze...já se celou dobu bavil :) ) Nesmíš ty diskuze tak žrát ;-)

37 Míša Míša | E-mail | Web | 9. června 2012 v 17:27 | Reagovat

[36]: Víš že je mladší, tak nechápu, proč se nevyjadřuješ aspoň přiměřeně. A ano, takovýmhle diskuzím se říká bouřlivé.

[35]: Ano, život není vždy jen skvělý :)

38 Lukáš Lukáš | 9. června 2012 v 17:38 | Reagovat

[37]: bouřlivé možná, ale jen protože jsem se tak dobře bavil : ) )

39 Lady Rovena Lady Rovena | E-mail | Web | 11. června 2012 v 15:22 | Reagovat

Já to věděla, že je to kvůli chlapovi ... jen jak jsem kousek přečetla :o) Míšo, něco podobného jsem zažila ... sice jsem nikoho nepřebrala, ale byla jsem nařčena. Moje nejlepší kamarádka si to nenechala vysvětlit, i když jsem to vlastně nechápala ... s tím mužem, o kterého šlo (a vlastně ani nešlo) nechodila...byl to jen její kamarád. O to to bylo pro mě divnější. No a tímto jsem ztratila mou nejlepší kamarádku :o) ... Takové věci se bohužel stávají ... je fakt, že to člověka nasere :o)

40 Lady Rovena Lady Rovena | E-mail | Web | 11. června 2012 v 15:26 | Reagovat

jo a pokud jde o naší včerejší debatu na FB, tak já to vidím moc dobře :o) všechno :o)

41 Míša Míša | E-mail | Web | 11. června 2012 v 17:23 | Reagovat

[39]: Chlapi, věčné téma :)Ono to není až tak o přebrání, má to i pár rysů ze Tvého příběhu :)

[40]: Tak to je super, díky :)

42 Bonnie Melone Bonnie Melone | Web | 18. června 2012 v 9:38 | Reagovat

Taky jsem taková, že se ujmu těch s kterými se nikdo nechce bavit. Ale tohle se mi ještě nikdy nestalo.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama